Reflecties

Daphne oude Rengerink

In het begin van de periode werd ons deze opdracht uitgelegd. Persoonlijk vond ik het eerst niet heel duidelijk wat er verwacht werd. Dit is een vrijere opdracht waarbij je out of de box moet denken. Dit vind ik persoonlijk nog wel eens lastig. Ik ben niet goed in het bedenken van dingen. We hebben met elkaar gesproken over hoe we bepaalde dingen zagen en wat ons idee was voor onze school. Na deze ideeën konden we beginnen met het maken van de site en gebouw. Ik heb de taak op me genomen om het gebouw te maken. Achteraf zat hier veel meer tijd in dan dat ik gedacht had. We hebben elkaar tussendoor gesproken over hoe het ging en hebben we met elkaar meegekeken of alles goed was. Als ik kijk naar de samenwerking ging dit ook goed. Het was duidelijk waar iedereen mee bezig ging en wat er gedaan moest worden. Door elkaar te controleren en mee te kijken hebben we elkaar feedback kunnen geven en aanpassingen kunnen doen.

Als ik naar het eindresultaat kijk ben ik erg tevreden. We hebben met elkaar een overzichtelijke site gemaakt met daarbij een gebouw naar onze toekomst en visie.

Vera Senger

De opdracht vond ik zeer uitdagend. Dit komt vooral, omdat we volledig vrij gelaten werden in de keuzes die we maakten tijdens dit project. Echter heb ik wel een puntje van kritiek, dit gaat namelijk vooral over de hoeveelheid EC's die we krijgen voor deze opdracht. Ik vind 2 EC's namelijk redelijk weinig, vooral als je dan kijkt naar hoeveel tijd je er in moet stoppen. Ook vond ik de opdracht in het begin onduidelijk, ik wist echt niet wat de bedoeling was van deze opdracht.

Ondanks alles, ben ik trots op het eindresultaat van de website en onze school. Dit resultaat hebben wij vooral bereikt door elkaar te helpen en goed samen te werken. Het samenwerken moest alleen wel coronaproof, dus via Teams.  De verdeling van de taken was goed naar mijn idee, waardoor iedereen ook even hard heeft gewerkt.


Nathalie Ros

Het samenwerken ging goed. We hadden een goede verdeling voor wie wat ging doen. Ook zijn we een aantal keer bij elkaar geweest om even te overleggen. Dit deden we omdat dit af en toe wel even handiger was. Met ideeën bedenken zaten we vaak wel op 1 lijn. We hadden vaak dat wat de ene dacht, daar dacht de ander ook aan. Dus dat was al handig omdat we dan niet hoefden te discussiëren over wat het uiteindelijk zou worden. 

Ondanks dat we stukken hadden verdeeld hebben we wel samen alles nagekeken. Als iemand een stuk af had dan meldden we dat en ging de rest ook kijken of het stuk goed was of dat er nog informatie bij moest. 

Het is natuurlijk dit jaar wat lastig met elkaar zien op school om dan nog even wat dingen te doen. Omdat we nauwelijks op school waren konden we hier ook niet even me bezig in tussenuren. Hierdoor moesten we creatief zijn met het overleggen. Dit hebben we dus deels online gedaan en deels hebben wij elkaar ook wel gezien.

Van het maken van de school en de website maken heb ik geleerd dat er veel meer bij komt kijken dan alleen maar even een gebouw in elkaar zetten of alleen maar even een website maken. Je moet namelijk het gebouw helemaal maken naar alle dingen die in een school gedaan moeten worden. Je moet ook erg goed nadenken over hoe je dingen inricht. Ik vind namelijk dat er genoeg ruimtes moeten zijn om zelfstandig aan het werk te kunnen gaan. Hier moet het gebouw ook naar aangepast worden. 

Normaal bij een opdracht krijg je duidelijke richtlijnen waar wij ons aan moeten houden. Dat was bij deze opdracht niet het geval. Er wordt dan wat van je creativiteit verwacht. We hadden in het begin wat moeite met opstarten omdat we niet wisten waar we moesten beginnen. Hier kwam later snel vooruitgang in. 

Toetscode: T.44969
Docenten: Sander Kamphuis, Ronald von Piekartz, Ruud Kramer
Leden: Daphne Oude Rengerink, Nathalie Ros, Vera Senger   
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin