Pedagogische identiteit

Wij vinden het belangrijk dat de school een veilige en vertrouwde omgeving is. Daarmee hopen wij dat ze met plezier naar school gaan en zich in deze omgeving optimaal kunnen ontwikkelen. 

Wij willen zorgen voor een goed pedagogisch klimaat, Dat we respect hebben voor elkaar en dat we elkaar accepteren zoals iedereen zelf is. 

Wij willen graag dat de leraren interesse tonen in het individu en dat ze oprecht luisteren naar wat een ander te zeggen heeft. Wij proberen als school samen alert te zijn op bijvoorbeeld pestgedrag. Zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.  

Maatschappelijke identiteit

Wij zijn een openbare school. Wij verwelkomen alle leerlingen. Als openbare school krijg je veel te maken met verschillende culturen. Wij als school hebben normen en waarden, iedereen heeft normen en waarden. Wij gaan met zijn allen ervoor zorgen dat alle normen en waarden worden gerespecteerd.

Als school gaan wij ons richten op dat ieder kind zijn of haar talent kan ontwikkelen om zo later in de maatschappij een goed aandeel te hebben. 

Levensbeschouwelijke identiteit

Op onze school wordt aandacht besteed en gehoor gegeven aan verschillende meningen en denkbeelden. 

Leerlingen leren met elkaar, maar ook over elkaar en van elkaar. Onze school zien wij als een samenleving in het klein. In de lessen levensbeschouwing besteden wij aandacht aan geestelijke stromingen en godsdienst. De kennis van de geestelijke stromingen en godsdienst draagt bij aan het ontwikkelen van normen en waarden. Wij laten leerlingen hiermee kennismaken doormiddel van gesprekjes, thematafels en opdrachten. 

Didactische identiteit

Wij vinden het belangrijk dat de leerlingen zichzelf ontwikkelen. Wij gaan ze niet alles voor zeggen. We gaan de leerlingen zelf dingen laten ontdekken. 

We gaan voor de vakken nog wel methodes gebruiken. We zullen bepaalde vakken op Chromebooks gaan doen. Maar schrijven blijft ook nog. Zo geven wij gewoon de les schrijven. Ook zullen wij bepaalde vakken ook gewoon uit boeken blijven doen en dan in schriftjes laten uitwerken. Op deze manier hopen wij het schrijven toch nog een beetje te behouden in ons onderwijs. 

Toetscode: T.44969
Docenten: Sander Kamphuis, Ronald von Piekartz, Ruud Kramer
Leden: Daphne Oude Rengerink, Nathalie Ros, Vera Senger   
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin